Smart serviceträning

Akademibokhandeln är bäst på service enligt kunderna

I en färsk undersökning som genomförts på uppdrag av tidningen Market valdes Akademibokhandeln fram till att ge den bästa kundservicen i Sverige.
– Vi är mycket glada och stolta, säger Gunnar Ahlström som är VD för Akademibokhandelgruppen. Vi har mycket duktiga och engagerade medarbetare i våra butiker och det är grunden till det här resultatet. Vi har arbetat målmedvetet att ge en än bättre service till våra kunder de senaste åren och vi är inne i nästa fas i det utvecklingsarbetet där vi vill bli det självklara valet.
Vi vill bygga en storartad bokhandel som vinner våra kunders hjärtan och för det krävs självklart att vi har fina butiker, tydliga och inspirerande exponeringar, rätt sortiment men det är sättet vi möter våra kunder på som är det avgörande säger Gunnar.
Bo Röstberg är Försäljningsdirektör och vill poängtera betydelsen av att arbeta med att skapa delaktighet bland alla medarbetare inom företaget. Dels för att få alla så engagerade som möjligt, men också för att få fram många nya och bra idéer. Allt arbete vi gör går ut på en enda sak, att få fler nöjda kunder som kommer tillbaka till oss oftare. Men det är lätta att glömma bort det i en stor kedja. Det blir så mycket saker som inte har direkt med kunden att göra att det kan glömmas bort vad det som är viktigast av allt, kunden.
Men för att ge en bra service krävs det att vi jobbar för att få nöjda och engagerade medarbetare som känner sig betydelsefulla och uppskattade säger Gunnar och Bo nästan samtidigt. Därför är det extra kul att den här undersökningen kommer nu, vi har arbetat hårt med att utveckla oss och vi ska just nu genomföra nästa del av serviceutvecklingen, det här ger oss alla självförtroende och energi att bli ännu bättre.

I en färsk undersökning som genomförts på uppdrag av tidningen Market valdes Akademibokhandeln fram till att ge den bästa kundservicen i Sverige.
Vi är mycket glada och stolta, säger Gunnar Ahlström som är VD för Akademibokhandelgruppen. Vi har mycket duktiga och engagerade medarbetare i våra butiker och det är grunden till det här resultatet. Vi har arbetat målmedvetet att ge en än bättre service till våra kunder de senaste åren och vi är inne i nästa fas i det utvecklingsarbetet där vi vill bli det självklara valet.
Vi vill bygga en storartad bokhandel som vinner våra kunders hjärtan och för det krävs självklart att vi har fina butiker, tydliga och inspirerande exponeringar, rätt sortiment men det är sättet vi möter våra kunder på som är det avgörande säger Gunnar.
Bo Röstberg är Försäljningsdirektör och vill poängtera betydelsen av att arbeta med att skapa delaktighet bland alla medarbetare inom företaget. Dels för att få alla så engagerade som möjligt, men också för att få fram många nya och bra idéer. Allt arbete vi gör går ut på en enda sak, att få fler nöjda kunder som kommer tillbaka till oss oftare. Men det är lätta att glömma bort det i en stor kedja. Det blir så mycket saker som inte har direkt med kunden att göra att det kan glömmas bort vad det som är viktigast av allt, kunden.
Men för att ge en bra service krävs det att vi jobbar för att få nöjda och engagerade medarbetare som känner sig betydelsefulla och uppskattade säger Gunnar och Bo nästan samtidigt. Därför är det extra kul att den här undersökningen kommer nu, vi har arbetat hårt med att utveckla oss och vi ska just nu genomföra nästa del av serviceutvecklingen, det här ger oss alla självförtroende och energi att bli ännu bättre.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *